Дезинформациите создаваат „инфодемија“ на коронавирус

Ќе посочиме два неодамнешни примери за „инфодемија“ во врска со коронавирусот:

Паничното купување не е „наместено“ од медиумите

НЕ: Главниот медиум не фингираше докази за паника поврзана со коронавирусот така што отстрани продукти од полиците на супермаркетите. ДА: ТВ емисијата Опсерватор која се емитува на Романската Телевизија емитувала видео од празни полици во продавници во својот извештај од 26 февруари, посочувајќи притоа дека луѓето купуваат масовно и во големи количини конкретни производи за да се подготват за евентуалната епидемија на болеста. Станува збор за брашно, конзерви и вода. ДА: Фотографијата во горенаведената објава потекнува од извештај во живо кој се емитувал следниот ден. Каналот за вести чии новинари се појавуваат на фотографијата го разоткрија ова тврдење.

Измама за бегалецот од карантин

НЕ: Човек на возраст од околу дваесетина години нема избегано од задолжителниот карантин за коронавирус во воената база на САД. НЕ: Центарот за контрола и спречување на болести (CDC) не ја има објавено на Фејсбук веста за овој непостоечки „бегалец“. ДА: Оваа реклама (обрнете внимание на зборот “Sponsored”) е нарачана од страница – натрапник насловена како “Covid19” и со користење на логото CDC.

КОЈ ја опишува „инфодемијата“ на коронавирус

За коронавирусот има многу повеќе неточни информации отколку што можеме да опфатиме тука. Со цел да овозможиме дополнителен опфат на она што Светската здравствена организација го нарекува „инфодемија“, види:

Прашања за дискусија во училницата

Зошто мислите дека гласините како што се овие привлекуваат внимание? Кои новинарски стандарди и етички политики се однесуваат на автентичноста на фотографиите и на видео записите?

Текстот е преземен од News Literacy Project.

Линк до оригиналниот текст: https://newslit.org/get-smart/misinformation-creates-coronavirus-infodemic/